Optimizacija sajta: Analitika kao tajno oružje za povećanje stope konverzije
Saznajte kako da koristite analitiku za poboljšanje korisničkog iskustva i povećanje konverzija na vašem sajtu uz praktične alate i savete.
Pronalaženje idealnog saradnika za razvoj softverskog rešenja je važan, nekada i ključan korak za vaše poslovanje. Dobar partner vam može pomoći da zajedno napravite softversko rešenje koje zadovoljava vaše poslovne potrebe, da ostvarite željeni poslovni rast i profesionalne ciljeve, poboljšate performanse postojećeg rešenja, kao i da se upoznate sa novim tehnologijama i načinima rada.
U ovom tekstu izdvajamo šest ključnih kriterijuma kojima se treba voditi, kako biste izabrali pravog partnera za razvoj vašeg poslovnog softvera. Bilo da je reč o startapu manjeg obima ili većoj kompaniji, pomoći ćemo vam da donesete odluku koja je najbolja za vaše poslovanje.
Prvi korak u potrazi za idealnim saradnikom u razvoju softverskih rešenja jeste faza istraživanja u kojoj ćete identifikovati kompanije koje imaju iskustva u onoj oblasti koja je vama potrebna.
Važno je istražiti različite relevantne kompanije, pogledati njihov portfolio i testimonijale drugih klijenata.
Uvidom u njihov portfolio možete se upoznati sa različitim projektima koje je kompanija ostvarila, ali i proceniti da li ona poseduje znanje i veštine koje su konkretno potrebne za vaš projekat. Takođe, istražite recenzije koje ukazuju na usluge, stručnost, iskustvo ali i reputaciju određene kompanije. Ukoliko imate vremena na raspolaganju, pitajte potencijalnog partnera da vam prosledi kontakt trenutnih ili prethodnih klijenata, kako biste se dodatno raspitali kako je raditi sa njim.
Kada nemamo puno vremena na raspolaganju, praksa je da se oslanjamo na preporuke naših kolega i pratimo njihova iskustva. Međutim, treba imati u vidu da svako poslovanje ima sopstvene potrebe i specifičnosti. Stoga, ne preskačite fazu istraživanja, jer vam ona može pomoći da pronađete partnera čiji pristup i ekspertiza dugoročno doprinose vašem poslovanju.
Za uspeh jednog ozbiljnog poslovnog odnosa, važno je da ste vi i vaš partner dobar spoj, odnosno da možete kvalitetno i efikasno da radite zajedno, na obostranu korist. Zato je važno, između ostalog, istražiti i kompanijsku kulturu one kompanije koju ste identifikovali kao potencijalnog partnera za razvoj softvera.
Kompanijska kultura predstavlja „ličnost“ kompanije i pruža uvid u njene vrednosti, načela i ciljeve kojim teži.
Da biste saznali više o njenoj kulturi, možete zatražiti uvodni sastanak i porazgovarati sa nekoliko članova tima (ne samo sa menadžerima prodaje), kako biste ocenili pravu atmosferu kompanije. Bez obzira da li ste u mogućnosti da se sastanete lično ili na daljinu, pobrinite se da odaberete tim profesionalaca koji je posvećen, pedantan i istinski strastven u svom poslu, i sa kojim delite iste profesionalne i etičke vrednosti.
Nakon što procenite tehničku stručnost kompanije kao potencijalnog saradnika, važno je uveriti se na koji način rukovode projektima i upravljaju pratećim zadacima. Kompanija može biti veoma tehnički potkovana, ali joj može nedostajati, na primer, vešt i posvećen menadžer koji bi vodio računa da se projekat isporuči na vreme i u okviru dogovorenog budžeta. Kvalitet, ali i brzina pružene usluge često pravi razliku između dobrog i odličnog partnera za razvoj softverskog rešenja. Osim toga, važno je da kompanija poseduje efikasne alate i tehnologije kako ne bi došlo do nepotrebnih odlaganja i kako bi projekat bio vođen glatko, organizovano i po unapred utvrđenom rasporedu.
Transparentna, blagovremena i efikasna komunikacija predstavlja ključ svake poslovne saradnje.
U okviru procene načina upravljanja projektom, treba istaći i važnost komunikacije. U skladu sa tim, bilo bi idealno da postoji stručna osoba koja je zadužena za komunikaciju sa vašim timom i koja bi vam sve vreme bila na raspolaganju, na primer, menadžer ili vođa projekta. Takođe, ukoliko izaberete kompaniju iz druge zemlje, važno je uveriti se da apsolutno ne postoje nikakve jezičke barijere koje bi eventualno zakomplikovale radni proces.
Prilikom ugovaranja posla, najčešće se sastanak organizuje sa menadžerom ili timom za prodaju. Međutim, direktan intervju sa programerima može vam pokazati uvid u pravo stanje stvari, odnosno, da li kompanija može da faktički isporuči ono što vam je obećano. Prodajni tim možda zna sve o iskustvu i stručnosti svojih programera, ali da li razume njihov rad? Da li tačno zna kako različite vrste softvera funkcionišu i koje rešenje je najbolje za vaše poslovanje? Odgovor na ova pitanja vam mogu pružiti samo programeri koji će i biti zaduženi za vaš finalni proizvod. Stoga, ukoliko postoji takva mogućnost, bilo bi sjajno da se neposredno upoznate sa njihovim načinom rada, te da procenite na licu mesta da li je konkretan tim pravi za vas.
Cena je nesumnjivo važan faktor pri izboru partnera za razvoj softverskog rešenja, ali ne treba biti presudan. Ukoliko neko nudi svoje usluge po izuzetno niskim cenama, možda zapravo žrtvuje kvalitet projekta? U slučaju da je finalni proizvod nezadovoljavajućeg kvaliteta, novac koji ste eventualno uštedeli prilikom inicijalnog ugovaranja, moraćete da verovatno naknadno uložite u ponovnu izradu softverskih rešenja. Naravno, treba se kretati u okviru sopstvenih budžetskih mogućnosti, ali ne treba zaboraviti da su za uspeh projekta najvažniji stručnost saradnika, posvećenost vašem proizvodu, kao i blagovremena razmena informacija.
Pitanja bezbednosti se uglavnom, kada je reč o saradnji između većih kompanija, ostavljaju njihovim pravnicima na dalje preciziranje i rešavanje. Međutim, ako je vaše poslovanje još uvek u fazi razvoja, savetujemo vam da obavezno posvetite deo pregovaranja i bezbednosnim merama. Idealan partner biće veoma transparentan u vezi sa bezbednosnim protokolima koje poseduje. On treba da bude kompetentan da vam objasni:
Važno je proveriti da li kompanija poseduje neophodne sertifikate i akreditacije koji pokazuju da su ispunjeni strogi standardi za bezbednost podataka.
Da zaključimo, ukoliko se pažljivo posvetite pronalasku idealnog eksternog saradnika za razvoj softvera, to vam može uštedeti i vreme i novac, obezbediti fleksibilan tim eksperata i proboj na tržištu, ali i ostvariti dugoročne poslovne ciljeve.
Ukoliko ste spremni da napravite sledeći korak na putu razvoja vašeg personalizovanog softverskog rešenja, Cubes je pravo mesto za vas. Možemo da vam ponudimo širok dijapazon različitih usluga koje su prilagođene jedinstvenim potrebama vašeg poslovanja. Naš tim posvećen je kreiranju inovativnih rešenja koja će vam pomoći da budete konkurentni, kao i da ostvarite vaše dugoročne biznis ciljeve.