Kako UX dizajn povećava konverzije na vašem sajtu?
Kako UX dizajn povećava konverzije na vašem sajtu? Prema istraživanjima sprovedenim od strane gigantskih kompanija, UX dizajn značajno utiče na povećanje stopa konverzije. U ovom članku objašnjavamo kako UX dizajn povećava konverzije na vašem sajtu kroz osnovne principe koji su se u praksi pokazali efikasnim.
Poslednje ažuriranje
1. avgust 2024.
Podeli
Jednom kada posetilac vašeg sajta ispuni unapred definisanu akciju, kao što je na primer kupovina proizvoda ili pretplata na newsletter, ostvarena je uspešna konverzija. Drugim rečima, korisniku se dopala prezentacija vašeg proizvoda ili usluge i on pokazuje interesovanje da se ponovo vrati.
UX je skraćenica za User Experience, odnosno iskustvo korisnika tokom interakcije sa elementima vašeg sajta, kao što su ikone, boje, fontovi, dugmad, animacije i slično. Da bismo povećali broj konverzija, potrebno je kreirati kvalitetno korisničko iskustvo (UX dizajn) i funkcionalan korisnički interfejs (UI dizajn).
Upotrebna vrednost
Iako je primarni cilj mnogih biznisa ostvarivanje profita, prvo bi trebalo obratiti pažnju na korisnike. Ukoliko zanemarimo njihove potrebe i ne pružimo rešenja za njihove probleme, naše poslovanje gubi smisao i propuštamo priliku za ostvarivanje finansijskih ciljeva. Zato je bitno da naš proizvod ima vrednost, odnosno upotrebljivost.
Kako bismo ocenili upotrebljivost proizvoda, potrebno je da ga sagledamo iz perspektive korisnika, odgovarajući na dole navedena pitanja:
Da li korisnik razume svrhu našeg proizvoda?
Da li korisnik razume dizajn koji predstavlja naš proizvod?
Da li su funkcionalnosti koje rešavaju korisničke probleme lako dostupne?
Kao primer možemo navesti aplikaciju Gmail za čitanje email poruka. Osnovna svrha ovog proizvoda je čitanje i pisanje elektronske pošte. Ako pažljivo pogledate ovu aplikaciju, primetićete da korisnici putem navigacije sa leve strane mogu pronaći opcije za čitanje pošte dok je glavno CTA (Call to action) dugme za pisanje poruke pozicionirano na glavnoj stranici.
Dakle, za uspešnu konverziju ključan je jednostavan i intuitivan dizajn koji omogućava lako snalaženje kroz različite opcije gde se nalaze funkcionalnosti za rešavanje problema korisnika.
Pravičnost
Kvalitetan UX dizajn podrazumeva prilagođavanje vašeg proizvoda široj publici i garantuje da svi korisnici imaju priliku da imaju isto korisničko iskustvo. Drugim rečima, neophodno je da prilikom dizajniranja uzmete u obzir i marginalizovane grupe ljudi (npr. ljudi koji imaju slabiji vid) i pružite im pristup vašim uslugama.
Budući da mnogim UX dizajnerima kreiranje pravičnog dizajna može biti izazovno, postoje neke opšte opcije koje bi trebalo uzeti u obzir:
Izbor više jezika.
Izbor valute.
Izbor veličine fonta.
Izbor tema niskog i visokog kontrasta.
Implementacijom gore navedenih funkcionalnosti smanjićete mogućnost diskriminacije, povećati stopu konverzije i ojačati brend na tržištu.
Vizuelni dizajn
Kada korisnik uživa u korišćenju određenog proizvoda, on zapravo uživa u njegovom dizajnu. Iako nije obavezno da dizajn proizvoda bude estetski privlačan da bi pružio adekvatnu funkcionalnost, preporučljivo je da njegovo korišćenje učinimo prijatnim kako bismo poboljšali korisničko iskustvo.
Kao primer možemo navesti personalizovane poruke koje nam iskaču kada uspešno završimo lekciju na nekoj od online platformi za učenje. Pažljivo odabrane boje uz odgovarajuću motivacionu poruku mogu podstaći korisnike da nastave sa korišćenjem proizvoda. U suprotnom, postoji rizik da ih izgubimo, iako proizvod ima potencijal da reši njihove probleme.
Glavni principi vizuelnog dizajna koji vam mogu pomoći da povećate konverziju su:
Jedinstvo – uspostavljanje veze između elemenata stranice tako da deluju povezano i koherentno.
Gešalt principi – pomažu dizajnerima da razumeju kako ljudi percipiraju objekte i da kreiraju adekvatan UX dizajn.
Hijerarhija – korišćenje fontova kako bi se istakla važnost određenih elemenata. Na primer, naslovi članaka su uvek podebljani i uvećani kako bi se istakla njihova važnost.
Balans – ravnomerna raspodela elemenata na stranici tako da nijedan ne dominira nad drugim.
Kontrast – naglašavanje elemenata kroz razlike u boji radi poboljšanja čitljivosti i usmeravanja pažnje korisnika.
Skala – uvećavanje jednog elementa u odnosu na drugi kako bi se istakla njegova važnost.
Dominantnost – isticanje objekata korišćenjem različitih metoda kao što su veličina, boja, kontrast ili pozicija.
Funkcionalnost
Iako su funkcionalnost i upotrebljivost slični, postoji značajna razlika između ova dva termina. Kao što smo ranije naglasili, upotrebljivost se odnosi na dostupnost opcija koje rešavaju probleme korisnika i razumevanje njihove svrhe.
Sa druge strane, funkcionalnost predstavlja stvarnu sposobnost funkcija da izvrše određenu operaciju. Ukratko, dobar dizajn je onaj koji ima svrhu i napravljen je na takav način da kroz svoje funkcije rešava specifične probleme korisnika. Zato UX dizajneri provode dosta vremena testirajući proizvode kako bi se uverili da sve funkcioniše kao što se očekuje.
Fotografije na sajtu ne samo da privlače pažnju, već i pomažu u prenosu priče, vrednosti i proizvoda na jasan i emotivan način. Profesionalne fotografije doprinose estetici sajta i unapređuju ukupno korisničko iskustvo.
U ovom tekstu istražićemo kako pravilno koristiti fotografije na vašem websajtu - gde ih postavljati, kako ih nabaviti i ključne preporuke za maksimalni uticaj.
U sveprožimajućoj i brzorastućoj IT industriji 21. veka, uspeh vašeg projekta uglavnom neće zavisiti samo od veštine izabranog dizajnera – neophodan je takođe dobar i efikasan program za dizajn. Stoga, pokušaćemo da predstavimo neke od najpopularnijih dizajnerskih programa koji su od pomoći da se dobiju originalni i atraktivni web sajtovi.
Pronašli ste kompaniju sa sjajnim portfoliom koja jasno komunicira i ima impresivno iskustvo i znanje o dizajn industriji. Međutim, čak i najiskusnijim dizajnerima potrebni su pravac i detaljne specifikacije kako bi uspešno dizajnirali vaš sajt ili mobilnu aplikaciju. Što više instrukcija budete pružili dizajneru, osiguraćete da sve prođe glatko, odnosno da su odlaganja i revizije svedene na minimum.