
Boje i web dizajn: Psihologija boja za veće konverzije
Boje su jedan od najmoćnijih alata u dizajnu jer mogu izazvati snažne emocionalne reakcije, usmeriti korisničku pažnju i povećati angažovanost.
Kako UX dizajn povećava konverzije na vašem sajtu? Prema istraživanjima sprovedenim od strane gigantskih kompanija, UX dizajn značajno utiče na povećanje stopa konverzije. U ovom članku objašnjavamo kako UX dizajn povećava konverzije na vašem sajtu kroz osnovne principe koji su se u praksi pokazali efikasnim.
Jednom kada posetilac vašeg sajta ispuni unapred definisanu akciju, kao što je na primer kupovina proizvoda ili pretplata na newsletter, ostvarena je uspešna konverzija. Drugim rečima, korisniku se dopala prezentacija vašeg proizvoda ili usluge i on pokazuje interesovanje da se ponovo vrati.
UX je skraćenica za User Experience, odnosno iskustvo korisnika tokom interakcije sa elementima vašeg sajta, kao što su ikone, boje, fontovi, dugmad, animacije i slično. Da bismo povećali broj konverzija, potrebno je kreirati kvalitetno korisničko iskustvo (UX dizajn) i funkcionalan korisnički interfejs (UI dizajn).
Iako je primarni cilj mnogih biznisa ostvarivanje profita, prvo bi trebalo obratiti pažnju na korisnike. Ukoliko zanemarimo njihove potrebe i ne pružimo rešenja za njihove probleme, naše poslovanje gubi smisao i propuštamo priliku za ostvarivanje finansijskih ciljeva. Zato je bitno da naš proizvod ima vrednost, odnosno upotrebljivost.
Kako bismo ocenili upotrebljivost proizvoda, potrebno je da ga sagledamo iz perspektive korisnika, odgovarajući na dole navedena pitanja:
Kao primer možemo navesti aplikaciju Gmail za čitanje email poruka. Osnovna svrha ovog proizvoda je čitanje i pisanje elektronske pošte. Ako pažljivo pogledate ovu aplikaciju, primetićete da korisnici putem navigacije sa leve strane mogu pronaći opcije za čitanje pošte dok je glavno CTA (Call to action) dugme za pisanje poruke pozicionirano na glavnoj stranici.
Kvalitetan UX dizajn podrazumeva prilagođavanje vašeg proizvoda široj publici i garantuje da svi korisnici imaju priliku da imaju isto korisničko iskustvo. Drugim rečima, neophodno je da prilikom dizajniranja uzmete u obzir i marginalizovane grupe ljudi (npr. ljudi koji imaju slabiji vid) i pružite im pristup vašim uslugama.
Budući da mnogim UX dizajnerima kreiranje pravičnog dizajna može biti izazovno, postoje neke opšte opcije koje bi trebalo uzeti u obzir:
Implementacijom gore navedenih funkcionalnosti smanjićete mogućnost diskriminacije, povećati stopu konverzije i ojačati brend na tržištu.
Kada korisnik uživa u korišćenju određenog proizvoda, on zapravo uživa u njegovom dizajnu. Iako nije obavezno da dizajn proizvoda bude estetski privlačan da bi pružio adekvatnu funkcionalnost, preporučljivo je da njegovo korišćenje učinimo prijatnim kako bismo poboljšali korisničko iskustvo.
Odgovarajuće fotografije mogu značajno doprineti boljem korisničkom iskustvu i povećanju poseta sajtu, što možete detaljno saznati u tekstu Profesionalne fotografije – ključ za povećanje poseta sajtu.
Kao primer možemo navesti personalizovane poruke koje nam iskaču kada uspešno završimo lekciju na nekoj od online platformi za učenje. Pažljivo odabrane boje uz odgovarajuću motivacionu poruku mogu podstaći korisnike da nastave sa korišćenjem proizvoda. U suprotnom, postoji rizik da ih izgubimo, iako proizvod ima potencijal da reši njihove probleme.
Glavni principi vizuelnog dizajna koji vam mogu pomoći da povećate konverziju su:
Iako su funkcionalnost i upotrebljivost slični, postoji značajna razlika između ova dva termina. Kao što smo ranije naglasili, upotrebljivost se odnosi na dostupnost opcija koje rešavaju probleme korisnika i razumevanje njihove svrhe.
Sa druge strane, funkcionalnost predstavlja stvarnu sposobnost funkcija da izvrše određenu operaciju. Ukratko, dobar dizajn je onaj koji ima svrhu i napravljen je na takav način da kroz svoje funkcije rešava specifične probleme korisnika. Zato UX dizajneri provode dosta vremena testirajući proizvode kako bi se uverili da sve funkcioniše kao što se očekuje.