Imate ideju za mobilnu aplikaciju? Evo šta sve treba da znate

Sa porastom korišćenja mobilnih platformi, kako za ličnu tako i za industrijsku upotrebu, dolazi do sve veće specijalizacije mobilnih aplikacija. Osmišljavanje jedinstvene ideje aplikacije, bez obzira na to koje ciljeve želite da postignete sa njom, više nije dovoljno – tržište mobilnih aplikacija jednostavno je previše konkurentno. Upravo zato, započinjanje procesa izrade mobilne aplikacije bez prethodne pripreme i istraživanja, sigurno dovodi do gubitka vremena, sredstava, ali i živaca.

Poslednje ažuriranje

28. februar 2024.

Podeli

mobilna aplikacija

Sa porastom korišćenja mobilnih platformi, kako za ličnu tako i za industrijsku upotrebu, dolazi do sve veće specijalizacije mobilnih aplikacija. Osmišljavanje jedinstvene ideje aplikacije, bez obzira na to koje ciljeve želite da postignete sa njom, više nije dovoljno – tržište mobilnih aplikacija jednostavno je previše konkurentno. Upravo zato, započinjanje procesa izrade mobilne aplikacije bez prethodne pripreme i istraživanja, sigurno dovodi do gubitka vremena, sredstava, ali i živaca.

U ovom tekstu fokusiraćemo se na neka važna pitanja na koja je neophodno da odgovorite pre nego se upustite u avanturu izrade mobilne aplikacije:

Šta vašu aplikaciju čini jedinstvenom?

Pre nego uopšte krenete sa programiranjem, ključno je da imate odgovor na pitanje koji je glavni benefit vaše aplikacije, odnosno zašto je ona korisnicima neophodna? Sektor razvoja mobilnih aplikacija veoma je zasićen i svaka nova aplikacija ulazi u arenu sa već hiljadama drugih koje se takmiče za pažnju korisnika.

Sprovedite detaljno istraživanje i saznajte da li ista ili slična aplikacija već postoji. Ukoliko postoji, zašto je baš vaša aplikacija bolja, tj. koju jedinstvenu prednost ona donosi na tržište?

 

Da li vaša aplikacija ima specifičan fokus?

Ukoliko vaša aplikacija uživa široku popularnost, imaćete i široku bazu klijenata, ali će vaš fokus postati manje specifičan. Na primer, aplikacija koja nudi mapu nekog grada ima potencijalno ogromnu bazu kupaca koju čine njegovi stanovnici i turisti. Ipak, tako široko postavljena baza kupaca istovremeno podrazumeva i oštru konkurenciju, budući da na tržištu postoje brojne aplikacije sa istim ciljem.

Sa druge strane, ako uzmemo za primer neku inženjersku aplikaciju koja pomaže profesionalnim rudarima da lociraju i isplaniraju eksploziju, možemo zaključiti da ona poseduje tako usko specijalizovani koncept da biste mogli da privučete celokupnu industriju za sebe, i to po cenu ograničavanja potražnje aplikacije na samo nekoliko stotina korisnika.

Uspostavljanje svojevrsne ravnoteže između masovne potražnje i uske, specifične niše može biti jedna od najvažnijih odluka koju morate doneti pre nego se upustite u proces izrade mobilne aplikacije.

 

Koja je prava platforma za razvoj mobilne aplikacije?

Razmislite o željenom korisničkom iskustvu, kao i funkcijama koje su neophodne za vašu aplikaciju. Nakon toga, izvršite poređenje dobijenih rezultata sa mogućnostima određene platforme – da li baš ta platforma koju želite može da podrži funkcije mobilne aplikacije koje su vam potrebne?

U tekstu iOS vs. Android aplikacija: Koja je bolji izbor za vaše poslovanje? pročitajte ključne faktore koji utiču na izbor između iOS i Android platformi prilikom razvoja mobilnih aplikacija.

 

Da li vam je neophodna kupovina licence za korišćenje prava intelektualne svojine?

Da li vaša aplikacija koristi neka zaštićena prava intelektualne svojine? To može biti slika zaštićena autorskim pravima, muzičko delo, vlasnički kod iz druge aplikacije, ili nešto drugo što nije u vašem, već u tuđem intelektualnom i umetničkom vlasništvu.

Mnogi programeri ne razmišljaju o ovom pitanju, ali ukoliko lansirate aplikaciju na tržište i naknadno saznate da je njen ključni deo podložan patentima ili autorskim pravima, to može uništiti reputaciju i razvojni proces vaše aplikacije i pre nego je ona pokrenuta.

 

Da li ste napravili finansijski plan probnog perioda?

Za razvoj mobilnih aplikacija potrebno je vreme, znanje, ali i resursi, budući da period razvoja može potrajati više meseci, ponekad čak i više godina. On uglavnom uključuje dodatne naknade i troškove, pored angažovanja razvojnog tima, kao što je angažovanje spoljnih saradnika, istraživača tržišta, marketing stručnjaka, itd.

Zato je važno da se deo resursa unapred planira, i to u što ranijoj fazi, kako biste se na vreme pripremili za neku od više opcija finansiranja, kao što su bankarski kredit ili pomoć investitora.

 

Da li ste kreirali bezbednosnu strategiju?

Izuzetno je važno da kreirate politiku privatnosti u slučaju da vaša aplikacija prikuplja bilo kakve osetljive informacije od korisnika. Ma koliko god vaša aplikacija bila popularna ili korisna, za njen kvalitet u digitalnom svetu neophodna je odgovornost prema ličnim podacima korisnicima.

Obezbedite sebi dovoljno vremena da izvršite neophodne pravne konsultacije, te da isplanirate i primenite bezbednosne mere u okviru aplikacije koje su namenjene za prikupljanje, rukovanje i skladištenje ovih podataka.

 

Imate li marketing strategiju?

Mislite li da je prerano razmišljati o marketingu pre lansiranja aplikacije? Odgovor je – ne! Marketing je jedna od ključnih stvari kojoj se treba posvetiti upravo pre procesa izrade aplikacije.

Marketing strategija može obuhvatati mnogo stvari kao što su definisanje koncepta brenda, kreiranje sadržaja na društvenim mrežama, pa čak elemente dizajna kao što su logotip i vizuali koji se mogu koristiti u promotivnim kampanjama.

Možete čak i napraviti landing stranicu putem koje ćete promovisati sve funkcije vaše predstojeće aplikacije. Ova stranica je često kreirana još u fazi kada samo postoji naziv aplikacije i par privlačnih vizuala. Svakako, interakcija sa potencijalnim korisnicima je veoma važna i o njoj obavezno treba razmisliti u okviru početne marketing strategije.

 

Koji je vaš izabrani model profita?

I poslednje, ali ne najmanje bitno – za koji model profita ste se odlučili? Da li će vaša aplikacija moći da se preuzme samo uz plaćanje određene cene? Ili će njen osnovni sadržaj biti besplatan, uz opciju plaćanja premijum verzije? Ili ćete se, pak, opredeliti da se vaša aplikacija finansira putem plaćenih oglasa i reklama? Razlike između njih postoje i o njima treba dobro razmisliti u samom idejnom procesu.

 

Razvoj mobilne aplikacije zahteva posvećen rad, ekspertizu i strpljenje. No, kada bismo morali da izdvojimo najkraći recepti za uspešnu mobilnu aplikaciju, možemo izdvojiti samo jednu reč – priprema!

Uspešna aplikacija je ona koja zadovoljava potrebe vaše ciljne grupe i rešava određen problem korisnicima, odnosno, koja služi svojoj svrsi. Dakle, kada odgovorite sebi ili svom timu na sva pitanja navedena u ovom tekstu, imaćete mnogo jasniju sliku o daljim koracima koje treba da preuzmete u procesu razvoja mobilne aplikacije.

Cubes kompanija pretvara vašu viziju u stvarnost, nudeći kompletnu uslugu razvoja mobilne aplikacije u skladu sa vašim potrebama. Naš tim iskusnih programera opremljen je za sve aspekte razvoja mobilnih aplikacija, počev od ideacije, preko kreiranja, sve do lansiranja. Kontaktirajte nas već danas.