Optimizacija sajta: Analitika kao tajno oružje za povećanje stope konverzije
Saznajte kako da koristite analitiku za poboljšanje korisničkog iskustva i povećanje konverzija na vašem sajtu uz praktične alate i savete.
Mnogi preduzetnici se pitaju da li je online shop nužno imati u 2024. godini za biznise. Nakon pandemije korona virusa, korisnici širom sveta su se okrenuli kupovini preko interneta. Umesto odlaska u prodavnicu, ljudi mogu kupiti omiljene proizvode i usluge u nekoliko klikova mišem.
Procenjuje se da će profit od globalne internet prodaje porasti na 58 triliona dolara do 2028. godine. Ovo je razlog zašto se preduzetnici sve više okreću ka distribuciji svojih prozvoda i usluga preko interneta. Međutim, pored finansijskih prednosti, posedovanje internet prodavnice nudi i mnoge druge pogodnosti.
U ovom blogu ćemo objasniti zašto je online prodavnica obavezna za biznise.
Prva i najvažnija prednost online poslovanja je omogućavanje korisnicima da kupe proizvode i usluge iz komfora svog doma. Bilo da je dan ili noć, oni mogu da posete web shop i u nekoliko klikova dođu do svog omiljenog proizvoda.
Nema više odlaska u prodavnice koje su ograničene radnim vremenom. Jednostavnom posetom internet prodavnice, kupci mogu da pretražuju proizvode, uporede cene, čitaju komentare i vrše kupovinu – u bilo koje doba.
Tradicionalni način poslovanja značajno otežava proces identifikacije potencijalnih korisnika i plasiranje odgovarajućih proizvoda. Da bi se kreirala uspešna marketing strategija, potrebno nam je dosta podataka koji se mogu lako dobiti ukoliko imamo internet prodavnicu.
Sa klijentske strane, web prodavnica dopušta korisnicima različite vrste aktivnosti kao što su:
Preduzetnici prate gore navedene aktivnosti kupaca i koriste ove informacije da kreiraju posebne ponude i popuste. Na primer, lista najprodavanijih proizvoda ili usluga može pomoći da se isti adekvatno pozicioniraju na sajt tako da ih korisnici lako pronađu.
Internet reputacija je ključna za e-commerce biznis jer direktno utiče na njegov kredibilitet i vidljivost. Zato se kompanije sve više okreću ka distribuciji kvalitetnog sadržaja putem različitih online kanala i održavanju kvalitetne interakcije sa kupcima.
Socijalne mreže su odličan kanal za građenje online reputacije. Međutim, ukoliko potencijalni korisnik ukuca ime vaše kompanije u Google pretragu i ne pronađe profesionalni sajt, postoji realna mogućnost da ga izgubite. Zato je važno da pored socijalnih profila imate i internet prodavnicu.
Internet prodavnica je centralno mesto koje okuplja sve vaše kupce. Ona im pruža mogućnost da saznaju više o vašoj kompaniji, pregledaju i kupe vaše proizvode i usluge.
Vođenje tradicionalnog biznisa u 2024. godini je izuzetno izazovno. Većina vaše zarade će biti raspodeljena na troškove rentiranja prostora, na račune i plate zaposlenima. Sa druge strane, konkurencija može brzo da vas prestigne koristeći savremene e-commerce alate.
Prelazak na online model poslovanja je lak i isplativ. Ako se odlučite da kreirate online prodavnicu, rešićete se nepotrebnih troškova i vaš biznis će biti obogaćen za novi kapital koji se naknadno može iskoristiti za nova ulaganja.
Iako i internet poslovanje ima svoje troškove kao što su web hosting, održavanje sajta i marketing aktivnosti, oni su drastično niži u poređenju sa troškovima tradicionalnog poslovanja.
Tradicionalne prodavnice su obično vezane za određeni grad i državu. Međutim, ukoliko se odlučite da napravite online prodavnicu, vaš biznis neće biti striktno vezan za određenu lokaciju. Iako možda trenutno ne razmišljate u pravcu širenja poslovanja na strana tržišta, možda bi trebalo da uzmete u obzir da će doći trenutak kada će to biti izvodljivo.
Korišćenjem modernih alata za automatsko prevođenje moći ćete da proširite svoju korisničku bazu i plasirate biznis na strana tržišta sa različitim jezicima. Na primer, jednom kada unesete u sistem proizvode na srpskom jeziku, oni će se automatski prevoditi i prilagođavati tržištima neke druge države.
E-commerce lokalizacija omogućava da korisnici vide opise proizvoda na njihovom jeziku te da odaberu odgovarajući način plaćanja u njihovoj valuti. Najvažnije od svega, uštedećete dragoceno vreme koje biste potrošili na manuelnu lokalizaciju i drastično ćete povećati prihode kompanije.